Sinüzit tedavisinde yeni ve farklı bir yöntem

Balonla Sinüzit Tedavisi -Balon Sinoplasti

Sinüzit yaygın görülen, milyonlarca kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkileyen ve iş ve çalışma hayatında performans düşüklüğüne de neden olabilen bir sorundur. Sinüzit, artrit ve  hipertansiyondan daha yaygındır ve yaşam kalitesi üzerinde diyabet ya da konjestif kalp yetmezliğinden daha fazla etkilidir. Sinüzit semptomları, insanları fiziksel, fonksiyonel ve duygusal olarak etkilemektedir.

Burun çevresindeki kemiklerin içerisinde bazı havalı boşluklar yer almaktadır. Bunlar, yanak (maksiller), alın (frontal), göz etrafı (etmoid) ve göz arkası (sfenoid) sinüslerdir ve birer çifttir. Burun içini ve tüm havayolunu kaplayan örtü yani mukoza sinüslerin içini de kaplar. Burun ve sinüsleri döşeyen örtüden günde bir litre civarında temizleyici salgı yapılır ve bu salgı hergün burnun ve sinüslerin içini yıkayarak fark edilmeden yutulur. Sinüslerin her biri belli açıklıklardan salgılarını burun boşluğuna boşaltır. Bu drenaj sinüslerin sağlığı için hayati öneme sahiptir.

Bu sinüslerin iltihaplarıyla sık karşılaşılır ve bu duruma sinüzit adı verilir. Akut yani yeni başlayan sinüzitlerde şikayetler baş ağrısı, burun tıkanıklığı, ateş, geniz akıntısı ve yüzde ve başta dolgunluktur. Kronik yani uzun süreli sinüzitlerde ise baş ağrısı daha seyrek görülür. Geniz akıntısı, burunda tıkanıklık hissi, koku almada azalma ve kronik yorgunluk gibi şikayetler ön plana çıkar.

Sinüzitin teşhisinde kullanılan metotlardan en önemlileri standart muayenenin yanı sıra yapılan endoskopik burun muayenesi ve sinüslerin tomografik incelemesidir.

Sinüzit teşhis edildikten sonra tedavisi akut ya da kronik olmasına göre değişir. Akut sinüzitlerden önemli bir kısmı virüsler nedeniyle oluşur. Aslında soğuk algınlığı ve nezle gibi durumlar bir tür viral sinüzittir. Virüslerin yaptığı sinüzitlerde destekleyici tedavi verilir ve antibiyotik önerilmez. Ancak viral sinüzitin 7-10 gün içinde düzelmemesi veya şikayetlerin giderek yoğunlaşması durumunda antibiyotik tedavisi önerilir. Şikayetlerin üç aydan fazla süredir olduğu kronik sinüzitlerde ise uzun süreli antibiyotik tedavisi önerilir. Bu süre en az 3-4 haftadır. Sinüzite bağlı komplikasyonların gelişmesi, çok sık tekrarlayan sinüzit ataklarının olması ya da kronik sinüzite bağlı şikayetlerin yoğun olması ve ilaç tedavisine yanıt vermemesi durumunda sinüzitin cerrahi tedavisi gerekebilir.

Son yıllarda sinüzitin cerrahi tedavisinde alternatif bir metot olarak balon sinoplasti tekniği geliştirilmiştir. Balon sinoplasti tekniğiyle yapılan sinüzit tedavileri, seçilmiş uygun vakalarda, doku ya da kemiklerin kesilip çıkarılması söz konusu olmaksızın tıkanmış olan sinüslerin açılmasında kullanılan yeni bir teknoloji sunmaktadır.

Balon Sinoplasti Teknolojisinin Sağladığı Faydalar

- Güvenilir ve etkin

Cerrahi alet kullanımı düşük de olsa bir miktar risk içerirken, klinik araştırmalar balon sinoplasti sisteminin sinüzit semptomlarını azaltma hususunda güvenilir ve etkin bir sistem olduğunu göstermiştir.

- Minimal invaziv

Balon sinoplasti teknolojisinde burun deliklerinden  sokulan küçük, yumuşak, esnek cihazlar kullanılmaktadır. Bu cihazlar, bloke sinüs ağızlarını yavaşça açmaktadır.

Kanamada azalma

Balon sinoplasti teknolojisinin kullanıldığı birçok vakada, hiçbir doku ya da kemiğin çıkarılması söz  konusu olmadığından kanamada azalma olmaktadır. Bunun sonucunda, rahatsızlık verici burun tamponuna ihtiyaç da ortadan kaldırılabilmektedir.

Hızlı iyileşme süresi

İyileşme süresi hastaya göre değişmekle birlikte, çoğu hasta normal yaşamına 24 saat içinde dönebilir.

Tedavi seçeneklerini sınırlandırmaz

Balon sinoplasti teknolojisi, endoskopik bir araç olup diğer tıbbi tedavilerle ya da cerrahi tekniklerle birlikte kullanılabilir. Balon sinoplasti teknolojisi, ilerleyici veya tekrarlayıcı bir hastalığınız varsa daha sonraki tedavi seçeneklerini güçleştirmez ve sınırlandırmaz.

Balon sinoplasti teknolojisini kullanma aşamaları

Birinci Aşama: Balon sinoplasti sistemini kullanarak hedef alınan sinüse ulaşmak için yavaşça burun deliklerine sinüs kılavuz kateteri ve esnek bir sinüs yol gösterici yerleştirilir. Daha sonra sinüs balon kateteri sinüs gösterici üzerine geçirilir.

İkinci Aşama: Sinüs balon kateteri tıkalı sinüs ağzına yerleştirilir ve yavaşça şişirilir.

Üçüncü Aşama: Balon sinoplasti sistemi sinüs kanalı açık bırakılacak ve normal sinüs drenajı ve fonksiyonu eski haline getirilecek şekilde çıkarılır.

Balon sinoplasti tekniği sinüzit tedavisinde cerrahi uygulamalarda kolaylık, etkinlik ve konfor getirmiştir. Balon sinoplasti tekniği bazı seçilmiş vakalarda tek başına etkili olabilmekte ve tedaviyi sağlayabilmekte; bazı vakalarda da cerrahi tedavide yardımcı olarak güvenle kullanılabilmektedir.