Allerjik Sinüzit ve Cerrahi Tedavi

Alerjik Rinit genetik bir hastalık olup,tetikleyici bir faktör ile her yaş grubunda şikayete yolaçabilir.Tekrarlayan hapşırık nöbetleri,burun tıkanıklığı,burun kaşıntısı,öksürükle seyreden bir hastalıktır.Alerjik rinitin tanısı hastanın şikayetleri ve doktor muayenesi ile konulabilir.
Alerjik rinitin uzun dönemde en korkulan sonuçları astım ve sinüzittir.Alerjik Rinitte astıma dönüşme riski %25-30 arası iken sinüzite dönüşme riski %45-60 arasındadır ki yüksek bir orandır.Bu yüzden hastalığı artık Alerjik Rinosinüzit olarak tanımlayanlarda vardır.
Alerjik Rinitin dört tedavisi vardır.Allerjenden kaçınma,Medikal(ilaç)tedavisi,İmmünoterapi(aşı)ve son olarak Cerrahi tedaviyi sayabiliriz.
Alerjik Rinosinüzitte  Cerrrahi Tedavi;hastada eğer var ise burun kemik eğriliğ(Nazal septum deviasyonu),Burun eti büyümesi(Konka Hipertrofisi),Nazal Polip ve tedaviye dirençli Sinüzit durumunda bu hastalıkların  cerrahi olarak tedavisi şarttır.Tabiki alerjiyi tedavi etmez bu cerrahiler ama mekanik olan sorun ortadan kaltığında,alerjen ile savaşmak daha kolaylaşacak ve hastanın genel şikayetleri ortalama %40-60 arasında azalacaktır.
Alerjik rinitte Sinüzit cerrahisi artık çok daha kısa süre içinde ve belli yeni teknolojik cihazlar ile yapılmakta  hasta ameliyatın olduğu gün hastaneden taburcu olup bir sonraki gün dışarı çıkabilmekte ve isterse 3.-4. günde işinin başında olabilmektedir.Fakat cerrahi tedaviyle beraberinde yapılacak alerjik deri testi,sonrasında alınacak önlemler ve diğer tedaviler ile uzun yıllar Alerjik Rinit şikayetlerinden korunabiliriz.
 Hastaları zaman zaman bıktıran ve yaşanmaz hale getiren bu hastalıktan doğru tanı doğru tedavi ile kurtulmamız mümkündür yeterki bu konuda istekli olup hastalığın çözümsüz olduğunu düşünmeyelim.Alerjik Rinosinüzit çözümsüz değildir..