Vertigoya Pratik Yaklaşım Kursu - 1

Bayındır Hastanesi Konferans Salonunda gerçekleşen kursta Koordinatör Dr.Nuri ÖZGİRGİN yanısıra Dr. Ahmet ATAŞ, Dr.Ody.Özlem KONUKSEVEN ve Ody.Nilay SEVİMLİ de eğitici olarak yer aldılar. Vestibüler tanı ve tedavi yöntemlerinin uygulamalı olarak yer aldığı kursta ayrıca on kadar hasta üzerinde tanı ve tedavi yöntemleri uygulandı. Türkiye nin her yerinden 140-150 kadar meslektaşımızın ayakta ve büyük ilgi ile izlediği ve interaktif bir ortamda gerçekleşen kursta olgu tartışmaları ve hasta başı yaklaşımı özel ilgiyle izlendi.

Kurs Programı: 18 Eylül 2010, Bayındır Hastanesi Söğütözü

Vestibüler sistemin klinik anatomisi, fizyolojisi, nistagmus mekanizmaları , Vestibulo-okuler refleks, Vestibulo-spinal refleks, Vestibulo-serebellar yollar, Sakkad ve pursuit nöral anatomik yollar, Vestibüler değerlendirmede anamnez tekniği, Vestibüler lab değerlendirmesi, Spontan nistagmus testi, Okulomotor testler: Sakkad / Pursuit Optik fiksasyonun klinik önemi, Günlük yaşam koşulllarının videonistagmografiye adaptasyonu ve baş otorotasyon testleri Dr. Nuri Özgirgin tarafından

Hastanın pratik yatakbaşı/ofis değerlendirilmesi, Okülomotor değerlendirme, Head thrust testi (VOR )- Serebeller testler /Tandem Walk, Provokatif testler(fistül testi, hiperventilasyon, vibrasyon testi, Kalorik testler (Bitermal ve Monotermal) ve değerlendirilmesi, VEMP Uygulamaları , Vertigo tanısında VEMP'in önemi Dr. Özlem Konukseven tarafından Vestibulospinal testler -Romberg /fukuda testi (VSR), Gaze horizontal ve vertikal test, Head shaking test, Pozisyonel testler, VNG eşliğinde BPPV terapötik yaklaşımları Dr. Ahmet Ataş tarafından

Hasta üzerinde sabah pratik uygulamaları: Spontan nistagmus, Gaze nistagmus, Head shaking, Head thrust, Okulomotor testler, Kalorik stimulasyon Dr. Nuri Özgirgin, Dr. Ahmet Ataş, Dr. Özlem Konukseven, Ody. Nilay Sevimli tarafından