Vertigoya Pratik Yaklaşım Kursu - 2

Vertigoya Pratik Yaklaşım 10 Aralık 2011 de İstanbul Taksim Point Hotel'de yapılmıştır. Yaklaşık 140 katılımcının olduğu toplantıda Türkiyenin konusunda seçkin akademisyenleri tarafından baş dönmesinin tanı ve tedavisine yönelik konferanslar verilmiş, hasta üzerinde pratik uygulamalar pozisyonel baş dönmeleri tartışılmıştır.

Bu toplantının bilimsel programı şöyle gerçekleşmiştir.

• Vestibulo-okuler refleks, Vestibulo-spinal refleks, Vestibulo-serebellar yollar, Sakkad ve pursuit nöral anatomik yolları -Dr. O. Nuri Ozgirgin
  • Vestibüler değerlendirmede anamnez tekniği; Spontan nistagmus, Gaze (horizontal ve vertikal) ve Head shaking test, Optik fiksasyonun klinik önemi. Dr. Fazıl Necdet Ardıç
  • Hastanın pratik yatakbaşı/ofis değerlendirilmesi: Okülomotor değerlendirme ve testler , Head thrust testi (VOR ) Provokatif testler: Fistül testi, hiperventilasyon, vibrasyon testi, kalorik testler (Bitermal ve Monotermal) Dr. Özlem Konukseven
  • Vestibulospinal testler: Romberg /fukuda testi (VSR); Serebeller testler /Tandem Walk