Vertigoya Pratik Yaklaşım Kursu - 3

Vertigoya Pratik Yaklaşım toplantı serilerinden üçüncüsü 15 Eylül 2012 tarihinde Bayındır Hastanesi - Söğütözü Konferans Salonunda yapıldı. Toplantının teması Vestibüler Tanı Yöntemleri ve Temel tedavi prensipleri idi. Tıbbi Direktör Doç Dr. Yaman Zorlutuna nın açılış konuşmasını takiben Türkiye’nin çeşitli Üniversitelerinden gelen akademisyenlerin konferansları ile devam etti.

Konferans konuları ve konuşmacıları:

• Vestibulo-okuler refleks, Vestibulo-spinal refleks, Vestibulo-serebellar yollar, Sakkad ve pursuit nöral anatomik yolları - Prof. Dr. O. Nuri Ozgirgin
  • Vestibüler değerlendirmede anamnez tekniği; Spontan nistagmus, Gaze (horizontal ve vertikal), Optik fiksasyonun klinik önemi. Head thrust testi (VOR ) Kalorik testler, Vestibüler uyarılmış myojenik potansiyeller - Prof. Dr. Armağan İncesulu
  • Hastanın pratik yatak başı/ofis değerlendirilmesi: Okülomotor değerlendirme ve testler, Provokatif testler: Fistül testi, hiperventilasyon, vibrasyon testi, Vestibulospinal (VSR) ve Serebeller testler; Vestibüler lezyonlarda odyolojik verilerin değerlendirilmesi - Dr. Özlem Konukseven
  • Pozisyonel testler; pozisyonel baş dönmeleri ve tedavisi - Prof. Dr. Enis Alpin Güneri
  • Meniere hastalığı ve güncel tedavisi - Prof. Dr. Tayfun Kirazlı
  • Vestibüler migren ve tedavisi - Prof. Dr. Neşe Çelebisoy
  • Vestibüler nörinit ve tedavisi - Prof. Dr. Onur Odabaşı
  • Vestibüler schwannom ve güncel tedavisi - Prof. Dr. Nuri Özgirgin idi.

Takiben Prof Dr. F. Necdet Ardıç tarafından eğitici ve tipik olgu sunumları yapıldı ve hasta üzerinde pratik uygulamalara geçildi. Salonu dolduran 120 katılımcı tarafından ilgi ile izlenen sempozyum akşam saatlerinde sona erdi.