Boğaz Hastalıkları

Uyku Apnesi ve Horlama

Uyku sırasında şiddetli horlamaya, 10 saniyenin üzerinde solunum durmasının  eşlik etmesi ciddiye alınması gerekir ki buna uyku apnesi denir. Uyku apnesi  her 100 kişiden 4'ünde görülmektedir.  Türkiye'de kesin istatistiki v..

Horlama tedavisinde yeni uygulama

Yumuşak damağa implant (palatal pillar) uygulanması Son zamanlarda horlama ve uyku apnesi hastalığının tedavisinde uygulama alanı bulan bu yöntemle yumuşak damağa yan yana yerleştirilen küçük implantlarla damak yapısı güçlendirilmekte ve böylece horl..

Horlamayı Nasıl Tanımlarız?

Nefes alıp verme sırasında havanın boğazımızdan geçerken, bu bölgedeki yumuşak damak, küçük dil, dil arka bölmesi ve yutak gibi yumuşak dokuların aşırı büyümesi ve sarkması sonucu bu dokuların titreşimine yol açarak ortaya çıkardığı sese horlama diyo..

Çocuklarda Büyük Bademcik ve Geniz Eti Tedavisinde Plazma Yöntemi ile Güncel Tedavi Yaklaşımı

Çocuklarda en sık görülen rahatsızlıklar; sık tekrarlayan bademcik iltihapları, bunlara bağlı yada bağımsız bademcik büyümeleri, büyük geniz eti ve orta kulakta sıvı toplanması olarak değerlendirilebilir. Bu sorunlar tek başına olabildiği gibi birlik..

Yutma Hastalıkları

Yutma güçlüğüne (Disfaji) özellikle yaşlılarda olmak üzere tüm yaş gruplarında yaygın olarak rastlanır. Disfaji terimi yemeklerin ve sıvıların ağızdan mideye geçmesi sırasında zorluk hissetmeyi ifade eder. Bu duruma çoğu tehlikeli olmayan ve geçici o..

Horluyorum. Ne yapabilirim ?

Sosyal bir problem : Horlama Horlama çok yaygın görülen sosyal bir problemdir. Hemen herkes zaman zaman da olsa horlayabilir. Ama erişkinlerin yaklaşık üçte biri çevresine ve yatak arkadaşına rahatsızlık verecek derecede horlar. Bu rahatsızlığın boyu..

Uçuk ve Aft

Ağzınızda; konuşmanıza ve yemek yemenize engel olacak kadar şiddetli ağrıya yol açan bir yaranız varsa bilin ki yalnız değilsiniz. Pek çok sağlıklı insan tekrarlayan ağız yaralarından şikayetçidir. En sık rastlanan tekrarlayan ağız yaraları uçuk ve a..